سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل اصلی چرا صنعت ساخت و ساز از کلایمر استفاده می کند

افراد غالباً بر تأثیر باورنکردنی کلایمرها در جامعه ما نظارت دارند. درست مانند اتومبیل ، کلایمرها هدیه حمل و نقل را به ما دادند و به شهرها اجازه دادند به جای افقی ، به صورت عمودی رشد کنند. از روند معماری گرفته تا توسعه اقتصادی و شهری ، کلایمر مناطق بسیاری از زندگی روزمره ما را شکل داده است. با این حال ، از زمان معرفی کلایمر ایمنی توسط الیسا اوتیس در سال 1852 ، خیلی تغییر نکرده است.

بیشتر کلایمرهای مدرن همچنان از طراحی مشابه مدل 1800 استفاده می کنند. طراحی کلاسیک از یک سیستم کابل موتوری تشکیل شده است که یک کابین را به سمت داخل یا شافت منفرد بالا یا پایین می کشد. موتور از طریق وزنه ای ضد وزن که تقریبا نیمی از کابین کاملاً پر بار وزن دارد کمک می کند.

با افزایش سریع تراکم جمعیت در مناطق شهری و ظهور جایگزین داربست امروز ، کلایمرها نسبت به همیشه اهمیت بیشتری دارند. پیش بینی می شود که بخش های کلایمر و اجاره کلایمر تا سال 2021 به 125 میلیارد دلار برسد و رهبران بازار مشتاق نوآوری هستند.

 

    محدودیت های طراحی معماری به طور معمول ساختمانها باید در اطراف سیستم کلایمر طراحی شوند
    استفاده قابل توجه از فضا به عنوان هر سیستم تقریباً 40 تا 60 درصد از فضای کف ساختمان را مورد استفاده قرار می دهد
    محدودیت های ارتفاع زیرا هیچ کلایمری با استفاده از طناب های فلزی نمی تواند از 600 متر بالاتر رود زیرا در این مرحله کابل های فلزی موجود در سیستم برای بلند کردن کابین بسیار سنگین می شوند.


خوشبختانه ، در سال 2017 ، کنسفر اجاره کلایمری از یک سیستم کلایمر جدید و نوآورانه رونمایی کرد که قادر است نه تنها به این اشکالات بپردازد بلکه یکی از ویژگی های بسیار موردعلاقه در کلایمر ها را نیز به دست آورد: توانایی حرکت افقی.

بر خلاف کلایمرهای سنتی ، سیستم جدید موسوم به MULTI با فناوری جابجایی اجاره کلایمر عمل می کند ، بنابراین نیاز به طناب های فولادی و پایین آمدن های نرم آن را از بین می برد. تجمع اجاره کلایمر یا  همان فناوری است که در برخی قطارهای پر سرعت مانند  در ژاپن به کار رفته است. کلایمر از یک مسیر ماژول در ساختمان استفاده می کند که با سیم پیچ تعبیه شده است تا کابین ها را از طریق یک میدان اجاره کلایمر متحرک هدایت کند. به این ترتیب ،  می تواند جایگزین طراحی کابل سنتی و ضد وزنه با موتور خطی شود که می تواند با سهولت مسیرها را از عمودی به افقی تغییر دهد. این سیستم همچنین به بیش از دو کابین در هر شافت اجازه می دهد زیرا هر کابین می تواند به طور مستقل از یکدیگر کار کند ، مدت زمان انتظار مسافر را کاهش داده و ظرفیت را تا 50? افزایش می دهد.

استفاده از فن آوری  همچنین هرگونه محدودیت بلندی یا طراحی را که کلایمرهای قبلی در آن وجود داشت از بین می برد زیرا شفت های کلایمر MULTI می توانند آزادتر در اطراف ساختمان قرار گیرند و به طور مشابه با مترو کار کنند. آنها همچنین 25? کوچکتر از نمونه های سنتی هستند که باعث صرفه جویی قابل توجهی در فضای کف می شوند.

کابین های کلایمر توسط یک سیستم داده بی سیم به همراه یک الگوریتم کنترل می شوند که کابین ها را به کارآمدترین روش به سمت تماس گیرنده سوق می دهد. علاوه بر این ، یک سیستم مدیریت انرژی برجسته نیز برای کاهش قدرت اوج و کاهش هزینه های سرمایه گذاری در منبع تغذیه سازه اجرا شده است. علاوه بر این ، نگرانی های ایمنی کاملاً پوشیده شده بود. گذشته از سیستم شکستگی چند سطحی ،  یک برج آزمایشی 246 متری را در روتویل ، اجاره کلایمر ساخت. این برج به منظور ارزیابی ایمنی این توسعه جدید طراحی شده و دو سال و نیم به طول می انجامد تا ساخت آن به پایان برسد.

به گفته کنگلومرای اجاره کلایمر ، سیستم کلایمر جدید امیدوار است که بتواند شیوه حرکت مردم از طریق ساختمانها را تسهیل کند ، حمل و نقل بین جایگزین کلایمر ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها ، پردیس های دانشگاه و سایر زیرساخت های بزرگ را تسهیل کند.

در صورت موفقیت ،  می تواند خود را به عنوان ابتکاری ترین بازیکن در صنعت کلایمر معرفی کند. با این وجود ، هنوز چالش های بسیاری وجود دارد که می تواند پذیرش این فناوری جدید را به چالش بکشد. اصلی ترین قابلیت رقابت در هزینه به عنوان فناوری  ارزان نیست و جایگزینی سیستم در صورت بروز مشکلات می تواند گران باشد و یا حتی گاهی اوقات غیرممکن ، از این رو ، نیاز به آزمایش گسترده ای که قابلیت اطمینان استثنایی را نشان می دهد برای از بین بردن نگرانی در مورد خطرات احتمالی است. با این وجود ، پس انداز قابل توجهی در انرژی و فیلم های مربعی می تواند برچسب قیمت سنگین را متعادل کند. نیاز به کلایمرهایی با ظرفیت بیشتر به دلیل افزایش سریع تراکم جمعیت در شهرها ، ممکن است این صنعت را نیز مجبور به امتحان کردن کند زیرا تنها فن آوری ماگلوف اجازه می دهد تا بیش از دو کابین در هر شافت ، از این طریق ظرفیت قابل توجهی را بهبود بخشد.

سال 2017 یک سال رکورددار جایگزین داربست برای ساخت و ساز ساختمان هایی با طول بیش از 200 متر بود. اگرچه در حال حاضر فقط پنج آسمان خراش از 600 متر یا بیشتر وجود دارد ، اما رشد سریع مناطق شهری به طور چشمگیری باعث پیشرفت بیشتر می شود. پروژه هایی مانند برج جده 1000 متر بلندی در عربستان سعودی ، مرزهای ساخت و ساز را به چالش می کشد و مردم را به سمت ایجاد راه حل های نوآورانه جدید انگیزه می کند.

از امروز ، سیستم پیشگامانه پیش بینی شده است که در ساختمان برج شرقی طرف دفتر مرکزی املاک و مستغلات  در برلین نصب شود. شرکت املاک و مستغلات اجاره کلایمر تمرکز جدی بر نوآوری و پایداری دارد ، بنابراین MULTI را مطابق گفته ، مدیر عامل   ، راه حل مناسبی برای ساختمان اداری خود می کند. با این حال ، ما هنوز ممکن است چند سال از تصویب گسترده این فناوری فاصله داشته باشیم.

در خاتمه ، اگرچه تلاش های قبلی برای بهبود راندمان کلایمر ، انعطاف پذیری و ظرفیت انجام شده است ، اما هیچکدام از تحولات قبلی با سه اشکال اساسی در طراحی و محدودیت های ارتفاع و همچنین فضای کافی کف مورد بحث قرار نگرفته است. به نظر می رسد به طور مناسب این نگرانی ها را برطرف کرده است ، با این وجود ، اتخاذ این سیستم ممکن است بیشتر طول بکشد. امروز ، مهمترین چالش  اثبات اعتبار متخصصان ساخت و ساز ، قابلیت اطمینان کلایمرهای جدید و رفع نگرانی در مورد خطرات احتمالی برای تشویق اجرای سیستم در سازه های آینده است.